Förslag till klubbstyrelse 2021

I samband med att de nya normalstadgarna infördes 1 juli i år, ändrades sättet som vår valberedning skall jobba på. I de nya reglerna skall de presentera sitt förslag till ny styrelse senast den 15 november året före valet vilket Du nu finner i bifogad fil.

De nya normalstadgarna stipulerar dessutom hur processen nu går vidare:

Medlemmarna kan till styrelsen nominera ytterligare kandidater till val vid årsmöte. Medlem, som sänder in kandidatförslag, ska tydligt ange att det är ett sådant förslag.

Förslaget ska ange;

vilken funktion som avses,
namn,
en kort presentation och
uppgift om att den föreslagne kandiderar.
Förslagen till val enligt ovan ska vara styrelsen tillhanda senast den 15 december. Därefter är nomineringen avslutad. Styrelsen ska, senast en vecka efter nomineringen är avslutad, delge valberedningen en lista över samtliga inkomna förslag. (för mer information hänvisar vi till vår normalstadga som finns i dokumentarkivet på klubbens hemsida)

Om Du som medlem har ett förslag utöver valberedningens förslag, så skall det skickas till styrelsen på adress sekreterare@botkyrkabk.se .

Valberedningen i Botkyrka BK
Länk till valberedningens förslag