Stäng denna sökruta.

Instruktörer

Susanna Pålsson

Sanna har haft hundar i 30 år; bland dem schäfer, Jack Russell och nu Retromopsen Frank, som är en fantastiskt rolig och härlig hund och nytillskottet Bosse som också är en retromops. Sanna utbildade sig på Svenska Brukshundsklubben för att bli instruktör 1997 och har lett kurser på alla nivåer. En av hennes schäfrar var en certifierad tjänstehund inom bevakning och hon har tävlat i lydnad och bruksspår. Nu tränar Sanna och Frank mestadels lydnad, specialsök och spår.

Emmelie Tilly

Emmelie har en tax som heter Svante och är 9 år. Tillsammans tävlar de i rallylydnad och NoseWork och tränar lydnad, spår och specialssök. Hon har också ett nytillskott, Ebbe, som är en gammeldansk hönsehund som ska tränas i apportering och jakt. Emmelie utbildade sig till SBK instruktör på Svenska Brukshundklubben 2018 och har hållit flera kurser på Botkyrka Brukshundklubb sedan dess.

Sara Andersson

Sara är utbildad hundinstruktör genom svenska brukshundsklubben sen 2018. Hon har en Amstaff tik vid namn Keehla som är 11 år gammal. Sara och Keehla har tävlat i Rallylydnad och Lydnad på högre nivåer men på senare år har Keehla blivit en familjehund och njuter av pensionärslivet. Sara har en stor kärlek till många raser men Amstaff ligger henne extra varmt om hjärtat.

Sanna Brandt

Jag heter Sanna Brandt, skaffade min första hund 1980 och gick då med i Botkyrka BK för att gå kurs. På den vägen är det – nu 40 år senare! Jag fortsatte med flat, sedan tollare och nu har jag Perro (perro de agua espanol). Idag har jag 3 perrosar från 5 mån till 14 år Harry, Hugo och Peppar. Jag gick min första instruktörsutbildning när jag var med i Botkyrka Hundungdom, 1995 gick jag om den och 2013 utökade jag till rallylydnadsinstruktör också. Jag har haft diverse styrelseuppdrag och varit tävlingsfunktionär både i brukshundsklubben och mina rasklubbar. Jag har tävlat lydnad, bruks (spår), rally, viltspår, jaktprov och agility med stor glädje och utan några större framgångar 😊. Jag har säkert gått 100+ kurser, det är det roligaste jag vet, och just nu försöker jag utbilda min mellanhund till att leta kantareller.

Maria Garpenquist

Maria har haft olika typer av hundar, av båda könen, sedan 1980, och hållit på med det mesta; hundutställning, agility, tävlingslydnad, fårvallning, brukssök, lite spår samt retrieverapportering. Hon har även provat på nosework, specialsök och lite rallylydnad. För närvarande har Maria en Australian kelpie på 10 år och en labrador på 2 år.

Maria Gabrilesson

Maria Gabrielsson är bl.a. både SBK lärare och domare i Specialsök som förhoppningsvis blir en officiell provform 2023. Maria har två schäfrar som hon tränar bl.a. specialsök med men även spår och lite skydd står på agendan. Maria har haft flera schäfrar som hon både arbetat med och tävlat med. Maria har arbetat som hundförare på Securitas under många år men från 2017 arbetar Maria på heltid med sitt eget företag och med sina ideella uppdrag inom SBK. Hon har tidigare tävlat i samtliga bruksgrenar men nu är i första hand specialsöket som gäller. Både träningsmetodiken och precision kombinerat med självständigt arbete hos hunden tilltalar henne. Att tillsammans som ett ekipage lösa olika klurigheter. Hunden med sin nos och föraren med mänskligt logistikkunnande. ”Att få möjligheten att introducera specialsök och att få utbilda både hundar och förare inom denna magiska värld är en ynnest. Det är så otroligt roligt och givande och jag är så glad att jag har just detta arbete. Mitt arbete är min hobby.” säger Maria Marias motto är: Relation och samarbete mellan förare och hund är grunden till all hundträning.