Köpvillkor

Villkor kursanmälan

Vid distansförsäljning följer vi svensk lagstiftning om konsumentskydd vid distansavtal som innebär att du som privatkonsument har full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du anmält dig till kursen. Ångerrätten anses förbrukad om du inom dessa 14 dagar påbörjar kursen. Genom att boka in dig på en kurs, så samtycker du till att tjänsten anses påbörjad vid kursstarten, oavsett om du närvarar vid kursstarten eller ej samt att ångerrätten därmed är förbrukad vid kursstarten. Vid avbokning med hänvisning till distansköplagen återbetalas hela kursavgiften minus en administrativ avgift på 15% av beloppet. Denna avgift är till för att täcka Botkyrka BK’s kostnader i samband med er kortbetalning för er kursbokning.

Om läkar- eller veterinärintyg kan uppvisas återbetalas kursavgiften minus 15% i administrativa kostnader. Dock kan platsen säljas vidare om kraven för respektive kurs uppfylls av köparen.

Avbokning sker alltid via mail till kurs@botkyrkabk.se

Övriga villkor

Som hundägare har du alltid strikt ansvar för din hund och det gäller självklart även när ni är på kurs hos oss.

Hunden ska vara vaccinerad enligt SKK’s rekommendationer. Valp kan påbörja valpkurs innan påfyllnadsdosen som ges vid 3 månaders ålder, under förutsättning att grundvaccinationen är gjord. Rådgör med din veterinär om du är osäker.

Om hunden är sjuk ska den stanna hemma, särskilt om det är något som smittar. Du som hundägare är välkommen att delta utan hund.

Löptikar är välkomna men meddela din kursledare innan du tar ut hunden ur bilen då löptikar endast får vistas på vissa platser.

Kursen kan ställas in vid för få deltagare eller sjukdom. I sådana fall betalas givetvis hela kursavgiften tillbaka, om deltagaren inte önskar byta till annat kursdatum.

Villkor lokalbokning

Avbokning av lokal sker via mail till webmaster@botkyrkabk.se. Bokningsavgiften återbetalas i form av rabattkod som kan användas vid nästa bokning.

Köper du ett klippkort för lokalbokning kommer du få en rabattkod som du använder när du bokar lokalen. Rabattkoden är kopplad till din e-postadress och gäller för 10 timmar.

2 reaktioner på ”Köpvillkor”

1. Per Olof Hultman

Hur lokalbokning fungerar förstår jag inte riktigt. Har hittills antagit att kostnad för lokal är en del av kursavgiften.
    Flera år sedan jag gick en lydnadskurs.
    Jag har tidigare gått kurser hos BBK och antagit att det är samma lokaler som tidigare. Har jag missat något?

Hälsningar pelle hultman

1. Mathias Sköld Strandberg

Hej Per Olof,
      Lokalbokningen som nämns på den här sidan är när en medlem bokar vår träningslokal.
      Lokaler som används i kurser ingår i kursavgiften.