Allt inför årsmötet 12 februari

Samtliga handlingar till årsmötet finns i en pdf-länk längst ned i dokumentet.
Mötet startar klockan 13 00

På grund av rådande läge kommer detta årsmöte att hållas digitalt via Zoom.
För att delta i årsmötet måste man installera Zoomklienten. Om Du inte har Zoom installerat, så hämtas klienten på www.zoom.us om den skall installeras på en dator. För installation på telefon hämtas den på App Store eller Google play. Programvaran är gratis.

För installation på dator så följer här en kort instruktion, för mer info, se bifogat dokument.
Gå till Zoom hemsida

– klicka på ”Sign Up it’s free”

– ange födelsedatum

– ange e-post adress

– klicka på ”confirm”

– bekräfta registreringen i det e-postmeddelande som skickats till den e-postadress som Du angav

– lägg in namn och lösenord

– välj ”skip” i nästa steg

Du har nu skapat ett Zoom-konto och kan genom att klicka på nedanstående länk ansluta till årsmötet när det startar. Inloggning till årsmötet kommer att vara öppet från 12.30. Vid inloggning kommer Du att få en instruktion om att registrera Dig, detta för att vi skall kunna notera Ditt deltagande i mötet. När registrering skett placeras Du i ett väntrum innan Du släpps in i mötet.

Länk till mötet: https://brukshundklubben.zoom.us/meeting/register/tJ0ldOuopz8vGdcCFOoFXlboK4-NrG7TzI0r

Väl inne i mötet kommer alla deltagare utom ordförande att ha sin mikrofon avstängd. Du kan dock skicka frågor via chattfunktionen som finns i Zoom, men vi ber Dig att om Du har frågor, så skicka dem helst i förväg till sekreterare@botkyrkabk.se.

Under mötet kommer ett antal omröstningar att ske. På rekommendation av SKK, kommer så kallad omvänd acklamation att användas. Det betyder att vi bara kommer att be de som är emot förslaget att räcka upp sin hand.

Nedanstående dokument bifogas och kommer att gås igenom under mötet. Kopior kommer också att finnas i klubbstugan.

I det bifogade dokumentet finns ett förslag till styrelse och revisorer, inga nya förslag kan läggas utan man säger ja eller nej till föreslaget namn. I detta förslag är också ett förslag på valberedning inkluderat. Här har Du har som medlem möjlighet att komma med alternativa förslag. Om Du har ett alternativt förslag skall skickas till Marie Linder på tel 070-7184589 eller e-post mialinder_co@hotmail.com senast den 7 februari 2022.
I dokumentet finns också ett förslag till rambudget år 2022, om Du har synpunkter på detta, vänligen kontakta vår revisor Maria Garpenquist på tel 070-4868205 eller på e-post maria.garpenquist@gmail.com.

I det bifogade dokumentet finns:

Förenklad dagordning
Verksamhets berättelse för 2021
Verksamhetsplan för 2022
Balansrapport för 2021
Resultatrapport för 2021
Revisionsberättelse
Rambudget för 2022
Preliminär budget för 2023
Valberedningens förslag till styrelse, revisorer och förslag på valberedning
Proposition från styrelsen
Guide till Zoom-möte

Alla medlemmar är välkomna, hoppas Du kan delta!
Styrelsen Botkyrka BK
Årsmöteshandlingar BBK 2022