Medlemsmöte 4 november inställt

Med hänvisning till Folkhälsomyndihetens nya direktiv, har vi beslutat att ställa in det planerade medlemsmötet 4 november. Istället beskriver vi här och i ett mejl till medlemmarna vad som hänt i vår klubb under sommar och höst.

Efter vårens alla inställda aktiviteter har vi nu kommit igång igen efter sommaren. HUK har under hösten haft fler valpkurser än tidigare år vilket gett oss både större intäkter och många nya medlemmar.

TK har sedan tävlingssäsongen kom igång, haft 4 tävlingar med fler startande än normalt, vilket är glädjande.

De många kurserna och antal tävlande har också medfört att köket gått bättre i år än tidigare, vilket också är kul.

Vi har haft en städdag i september där många medlemmar slöt upp och vi fick en hel del gjort.

Den ekonomiska situationen är nu bättre än under våren, och vi har i dagsläget ett resultat på ± 0, vilket får ses som positivt. Nu börjar arbetet med att ta fram verksamhetsberättelserna för 2020 och planerna för 2021.

I samband med annonseringen om medlemsmötet informerades det även om att vi avsåg att ha en omröstning om styrelsens motion till ändring av våra statuter, där styrelsen föreslår en återgång till 3 ordinarie medlemmar, se bifogad fil. Då vi nu inte kan ha planerat medlemsmöte, har vi istället valt en omröstning via nätet. Vänligen sänd ett mail till sekreterare@botkyrkabk.se, med Ditt svar på om du accepterar styrelsens motion eller om du säger nej. Sista dag för att rösta är 4 november 2020.

Nu är bildskärmen, med ett rullande bildspel, på plats i klubbstugan och där vi kommer att presentera vår klubb och vår verksamhet. Vi har också tänkt presentera klubbens tävlingsekipage där de presenteras med bild och info om förare och hund. Vi vill därför passa på att påminna om att vi önskar att Du/Ni skickar in info om Dig/Er och Din/Er hund med bild, officiellt namn på hunden och hundens tilltalsnamn, samt vilken gren/grenar Du/Ni tävlar i. Skicka informationen till kassor@botkyrkabk.se .

Styrelsen i Botkyrka BK.

Motion från styrelsen ang ändring av BBK statuter