Stäng denna sökruta.

Medlem

För att vara med på kurser eller BBK’s övriga aktiviteter krävs ett medlemskap. Här kan du teckna medlemskap och se vad du får för ditt medlemskap: Länk till SBK Medlem.

Har du bytt adress, telefonnummer, e-postadress eller vill du avsluta ditt medlemskap? Allt detta gör du själv på SBK’s hemsida medlem online. Får du problem och behöver hjälp, kontakta SBK medlemsavdelning 08-505 875 20 eller medlem@brukshundklubben.se. Medlemsavdelningen har öppet helgfri måndag-fredag 10.00-12.00.

Medlemsavgiften till Botkyrka BK erläggs endast en gång även om Du skulle vilja går flera kurser under året. Du får sedan ett nytt inbetalningskort årligen från SBK när medlemskapet skall förnyas.

Ordinarie ny medlem: Betalar medlemskap i SBK 400 kr och lokal avgift till Botkyrka BK 265 kr. Totalt 665 kronor.

Delmedlem: Om du redan är medlem i en SBK lokal-ras/klubb och vill bli medlem i Botkyrka BK för att delta på våra kurser och aktiviteter betalar du bara  då en lokal avgift. Den avgiften är då för ett  ”delmedlemskap”  265 kr per år.

Familjemedlem: Betalar endast en lokal avgift till Botkyrka BK på 265 kr. Förutsättningen är att någon i din familj, i samma hushåll, redan är ordinarie SBK medlem. I medlemskapet ingår då inte tidningen Brukshunden. den skickas bara till den ordinarie medlemmen.

Utlandsmedlem: Betalar förbundsavgift på 530 kr per år plus lokal avgift på 265 kr. Förbundsavgiften är lite högre på grund av högre administrativa kostnader. Den totala summan för en utlandsmedlem i Botkyrka BK är 795 kr

Ungdomsmedlem: Är du mellan 7 och 25 år. Gå med i Sveriges Hundungdom (SHU) och välj Svenska Brukshundklubben/Botkyrka BK som specialklubb. Då får du två medlemskap för priset av ett. Läs mer på http://www.shu.se. SHU erbjuder egna verksamheter, som oftast hålls på våra lokalklubbar. Samma år som du fyller 26 år går ditt medlemskap automatiskt över till Brukshundklubben/Botkyrka BK.